Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Dissertation
Fiscale fraude
Author:
Year: 2005 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement Echo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Praktische juridische gids voor gebruikers van sociaalnetwerksites.
Authors: --- ---
Year: 2011 Publisher: Brussel EMSOC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze praktische juridische gids wil gebruikers bewust maken van hun rechten en plichten wanneer ze zich bij een sociaalnetwerksite aansluiten. Wanneer je er immers lid van wordt sluit je een overeenkomst af en kunnen je acties op het betrokken platform juridische gevolgen hebben. In deze gids geven we wat meer uitleg over de kenmerken van een dergelijke overeenkomst, je rechten en plichten en geven we ook enkele tips en trucs mee om er in de praktijk mee om te gaan.

Keywords


Digital
Sociale media anno 2015 : actuele juridische aspecten
Authors: --- ---
ISBN: 9789400006706 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Wat is een strategisch communicatieplan voor een "nieuw live communication agency" na een fusie?
Authors: --- --- ---
Year: 2015 Publisher: Brussel Odisee. Studiegebied Bedrijfskunde

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Asymmetrisch federalisme in de praktijk : een case-study van het Baskenland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
De overgang van Amateurisme naar Professionalisme in verkiezingscampagnes : onderzoek aan de hand van affichecampagnes in de jaren vijftig en negentig in Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Sociale media anno 2015
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789400006706 9400006705 Year: 2015 Publisher: Mortsel Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ook anno 2015 blijven sociale media alomtegenwoordig, zowel in onze persoonlijke levenssfeer, op het werk als in onze hoedanigheid van consument. Door de laagdrempelige toegang zijn sociale media uitgegroeid tot communicatieplatformen die alsmaar dieper ingebed zijn in de samenleving, de bedrijfscultuur en het dagelijkse leven van heel veel individuen. Hoewel deze sociale media vele voordelen en opportuniteiten bieden, blijven ook misbruiken niet uit. Steeds meer en nieuwe juridische vragen duiken op, zowel vanuit gebruikers-, aanbieders- als overheidsperspectief.In dit tweede boek analyseren de auteurs, academici en advocaten de impact en het gebruik van de sociale media in een aantal rechtsdomeinen, zoals mensenrechten, gegevensbeschermingsrecht, mededingingsrecht, contractenrecht, consumentenrecht, intellectuele rechten, erfrecht, internationaal privaatrecht en bewijs- en strafprocesrecht.Het boek bevat de volgende bijdragen:- Marketing, intellectuele rechten en sociale media – Tom Heremans en Lisbeth Depypere- Socialenetwerksites als advertentienetwerk: uitdagingen en mogelijkheden voor het verkrijgen van geïnformeerde toestemming – Nathalie Bertels- Reclamewijsheid 2.0. Hoe kinderen en jongeren omgaan met marketing op sociale media – Michel Walrave, Joris Van Ouytsel, Brahim Zarouali, Koen Ponnet en Karolien Poels- Sociale media en het recht op afbeelding – Linde Dierickx- “Ik ga akkoord”. Maar waarmee? Socialenetwerksites en hun algemene voorwaarden – Ellen Wauters, Eva Lievens en Peggy Valcke- De aansprakelijkheid voor onrechtmatige reviews over hotels op Facebook en op booking- en reviewsites – Sofie De Pourcq- Sociale media en mededinging. Is het Europese concurrentietoezicht opgewassen tegen Facebook en consorten? – Inge Graef- Bewijs en sociale media in burgerlijke geschillen – Kurt Willems en Pieter-Jan Valgaeren- Statusupdate: Belgische opsporing. voelt zich #verward bij het speuren in sociale media – Charlotte Conings- Sociale media en internationaal privaatrecht – Cedric Vanleenhove- De erfrechtelijke nalatenschap 2.0: digitaal en sociaal – Elisabeth Adriaens


Book
Pers & slachtoffers Rapport : onderzoek in opdracht van de Vlaamse minister van Media en de Vlaamse minister van Welzijn.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2013 Publisher: Antwerpen - Leuven Steunpunt beleidsrelevant onderzoek Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
De bescherming van de digitale consument bij 'Over-the-Top'-diensten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In onze huidige digitale maatschappij neemt de populariteit van online OTT- communicatiediensten zoals Skype, Whatsapp of Facebook Messenger zienderogen toe. Deze nieuwe ontwikkelingen laten ook hun invloed gelden in de nieuwe of aangepaste Europese regelgeving ter bescherming van consumenten. Concreet werden drie nieuwe Europese consumentenrichtlijnen aangenomen, met name de Richtlijn betreffende bepaalde aspecten van overeenkomsten voor de levering van digitale inhoud en digitale diensten, Richtlijn tot wijziging van Richtlijn 93/13/EEG van de Raad van 5 april 1993, Richtlijn 98/6/EG van het Europees Parlement en de Raad, Richtlijn 2005/29/EG van het Europees Parlement en de Raad en Richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad wat betreft betere handhaving en modernisering van de regels voor consumentenbescherming in de EU en Richtlijn tot vaststelling van het Europees wetboek voor elektronische communicatie. Deze richtlijnen zullen ongetwijfeld een belangrijke impact hebben op de manier waarop OTT-dienstverleners in de toekomst OTT-diensten zullen aanbieden aan de Europese digitale consument. Een voorlopige analyse van de concrete toepasbaarheid van de nieuwe richtlijnen op OTT-diensten legt reeds een aantal pijnpunten bloot. De initiatieven die tot hiertoe zijn aangenomen, lijken voor bepaalde aspecten moeilijk toepasbaar op de OTT-dienstverlening, waardoor de bescherming van de consument niet volledig kan gegarandeerd worden. Het blijft de vraag of de lidstaten via het principe van maximale harmonisatie van de regelgeving erin zullen slagen om een werkbaar nationaal instrument te maken dat enerzijds de belangen van de consument bij het gebruik van OTT-diensten voldoende waarborgt en anderzijds het ongelijk speelveld met de traditionele providers voldoende ondervangt. Misschien ligt de oplossing eerder in het introduceren van een nieuwe alternatieve wettekst, die de specifieke verhouding tussen de OTT-consument en de OTT-dienstverlener afzonderlijk reguleert.

Keywords

Listing 1 - 9 of 9
Sort by